8 października 2012

Dzisiejszy kierunek - ROSJA !

Ohayo !;p Jak pewnie wiadomo w gimnazjum prócz kontynuacji języka angielskiego można wybrać drugi język. Jeżeli chodzi o mnie to miałam do wyboru francuski , niemiecki i rosyjski. A jak pewnie zauważaliście wybrałam język rosyjski. Dlaczego ? Po pierwsze jest bardzo podobny do polskiego ,a jeśli chodzi o cyrylicę to nie jest ona tak trudna jak wam się wydaje ;D Po drugie interesuję się krajami wschodnimi a Rosja sąsiaduję m.in. z Chinami , Koreą Północną i Japonią ;d W dzisiejszym temacie chciałabym się z wami podzielić ciekawostkami , które znalazłam na internecie . Oczywiście na ich podstawie muszę też zrobić projekt , więc jest to dla mnie z korzyścią ;)

Po pierwsze : Rosjanie są bardzo przesądni ! ;3

W niektórych częściach Rosji przesąd mówi , że przez pierwsze 40 dni życia noworodka , mogą go oglądać TYLKO rodzice i położna . Gdyż w tym czasie dziecko oczekuję na swoją dusze .Są też tacy ludzie , którzy nie całują się i nie podają sobie rąk w progu , oznacza to zerwanie relacji , gdyż oznacza to zerwanie relacji między witającymi się . Pamiętajcie ! Gdy będziecie w Rosji i chcielibyście kupić komuś prezent NIGDY nie kupujcie szalików, noży i zegarków .Szale - oznaczają łzy . Noże - wrogów zaś zegarki - rozstanie . Warto  też pamiętać o kwiatach . Rosjanie zazwyczaj nie kupują parzystej liczby kwiatów, gdyż oznacza to nieszczęście . A kupienie żółtych kwiatów dziewczynie oznacza niewierność i skrócenie z nią relacji. Nie wiem jak wy , ale czasami uwielbiam siedzieć na stole lub ławce w szkole. W Rosji oznacza to zapowiedź śmierci i ubóstwa . Hahahah.. źródło 

Po drugie : Najpopularniejszy samochód  !

Jednym z popularniejszych samochodów jest Łada . Jeżeli chodzi o mnie to przyznam się szczerze , że tego nie wiedziałam ale też dokładnie nie wiem , przynajmniej tak pisze w Internecie ;d źródło

Po trzecie : Krajobraz !

To kraj o bardzo zróżnicowanym krajobrazie. Do najważniejszych krain geograficznych należą: Półwysep Kolski, Nizina Wschodnioeuropejska, góry Ural (sięgają najwyżej 1900 m n.p.m.), Nizina Zachodniosyberyjska, Wyżyna Środkowosyberyjska, oraz łańcuchy górskie w południowej części Rosji i na Dalekim Wschodzie. Rosja, mimo złej sławy przyniesionej jej przez srogą zimę, która wyrzuciła stąd żołnierzy napoleońskich w 1812 roku po bitwie pod Borodino, jest zróżnicowana pod względem klimatycznym. Choć w przeważającej części jest on umiarkowany, spotkać tu można skrajne temperatury – od -56°C na północy kraju nad górnym biegiem rzeki Indygirki (temperatura spada tu czasem do -71°C), do 26°C na nizinie wschodnioeuropejskiej. Wśród cennych przyrodniczo miejsc nie można pominąć rezerwatu Prioksko-Tierrasnyjego zamieszkanego przez stado żubrów uratowanych przed wyginięciem w okresie powojennym, „lądu ognia i lodu” czyli Kamczatki, czy też jeziora Bajkał – wspaniałej „perły Syberii”. źródło 

Jeżeli chodzi o ciekawostki to przygotowałam ich tylko tyle. Niestety czas mi na to zbytnio nie pozwala sami wiecie - nauka . Muszę jeszcze powtórzyć kilka rzeczy z historii . 

A dole macie mapę Rosji z mojego podręcznika . 


 A oto moje imię po rosyjsku ;) 


A tutaj macie moje imię po japońsku zapisane kataną i hiraganą ;) 



 
No to ja lecę ! Miłego wieczoru !
Sayonara ;**

1 komentarz:

  1. Moja klasa miała do wyboru Niemiecki i Rosyjski.

    Mam takie pytanie, ile uczysz się Japońskiego?

    OdpowiedzUsuń

Każde zdanie jest dla mnie bardzo ważne , dlatego proszę pisz rozważnie .
Za komentarze użytkowników odwdzięczam się .
Osobom anonimowym bardzo dziękuję ^ ^
Jeżeli dodasz mnie do obserwatorów bardzo Ci dziękuję i mam nadzieję , że każdy kolejny post będzie dla ciebie coraz to ciekawszy ;d